Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
Sprawa dla prokuratora
Podczas cotygodniowej konferencji prasowej w magistracie wiceprezydent Stanisław Kaim poinformował o wynikach zakończonej kontroli wewnętrznej UM Miasta Nowego Sącza w Sądeckim Ośrodku Interwencji Kryzysowej. Kontrola wykazała szereg nieprawidłowości. Oto niektóre z nich:
- Naruszenie ustawy o finansach publicznych:
- podpisanie 20 listopada 2002 umowy na docieplenie budynku SOIK na kwotę 66.440 zł bez pełnego zabezpieczenia finansowego. Budżet miasta nie przewidywał takiej skali wydatków, a kierownik jednostki budżetowej, jaką jest SOIK, nie miał uprawnień do zaciągania zobowiązań przekraczających plan finansowy (i jednocześnie limit nakreślony w roku budżetowym)
- Zlekceważenie zaleceń pokontrolnych z dnia 8 lutego 2001 w następujących sprawach:
- nie ustalenie zasad wynagradzania pracowników dyżurujących w punkcie interwencji kryzysowej
- brak inwentaryzacji środków trwałych
- nie uiszczenie pełnej zapłaty za używanie samochodu służbowego do celów prywatnych
- powszechne korzystanie z telefonów służbowych do celów prywatnych
- Finansowanie wydatków zbędnych i nadmiernych skutkujących brakiem płynności finansowej i powstaniem zobowiązań na koniec roku (naliczano karne odsetki).
Przykłady:
- wiadomości tekstowe SMS z telefonu służbowego – 5 041 zł
- telefoniczne rozmowy międzynarodowe z telefonu służbowego – 584 zł
- szkolenie dyrektora SOIK w Zakopanem bez wymaganego skierowania – 980 zł
- audycje reklamowe i informacyjne w telewizji kablowej i jednej z rozgłośni radiowych - - 976 zł
- zakup zbędnych kalendarzyków reklamowych – 1281 zł
- Nieprawidłowości przy wykorzystywaniu samochodu służbowego do celów prywatnych.
- istotna rozbieżność w dokumentacji i rozliczaniu wyjazdów z oświadczeniami pracowników
- nieprawidłowa wysokość ryczałtu
- Nieprawidłowości z zakresu administracji i kadr.
- brak aktualnego regulaminu wynagrodzeń – niezgodność z ustawą o pracownikach samorządowych
- zawyżone nagrody jubileuszowe
- błędnie rozliczany czas pracy i błędne prowadzenie akt osobowych
- nieprawidłowości przy ustalaniu stanowisk i wynagrodzeń pracowników
- niezgodność wyjazdów służbowych z ewidencją czasu pracy i listą obecności
- Nieprawidłowości w naliczaniu wynagrodzeń i naliczania odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (ZFŚS).
- brak wykazów przyznawanych i wypłacanych premii
- różnice w naliczaniu dodatków stażowych
- zawyżanie odpisów na ZFŚS
- Bałagan w dokumentach finansowych.
- w jednostce nie stosowano m.in. tzw. zasady memoriałowej, której obowiązek wynika z ustawy o rachunkowości (np. faktury wystawiane w danym miesiącu były wprowadzane do dokumentacji księgowej po kilku miesiącach).
Odpowiedzialna za powyższe nieprawidłowości pani dyrektor SOIK została zwolniona z pracy 23 kwietnia 2003r.
Zebrane materiały pokontrolne dały podstawę do przygotowania wniosku do Prokuratury Rejonowej w Nowym Sączu. Taki wniosek został złożony 3 lipca br.
Autor: -
Dodano: 2003-07-04 00:00:00
Zobacz też najnowsze aktualności
lub