Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
Wstępne podsumowanie strat popowodziowych
Wstępne szacowania strat powstałych w wyniku intensywnych opadów deszczu jakie miały miejsce w Nowym Sączu i okolicach kształtują się następująco:
W Nowym Sączu odnotowano około 70 zgłoszeń dotyczących lokalnych podtopień i zalania przez wodę, głownie garaży, podpiwniczeń, ogrodów i studni. Nie odnotowano zgłoszeń o zalaniu budynków mieszkalnych. W wyniku opadów uszkodzone, bądź zamulone zostały cieki wodne na terenie miasta.
Podczas prowadzenia akcji przeciwpowodziowej zużyto około 500 ton piasku i tyle samo kamienia. Wydano 17 tys. worków.
Wstępnie obliczone koszty jakie poniosło miasto, na dzień dzisiejszy wynoszą około 50 tys. złotych. Straty w infrastrukturze drogowej wg szacunków Miejskiego Zarządu Dróg wynoszą około 175 tys. zł.
Szacuje się, iż straty związane z ubiegło tygodniowymi opadami na terenie miasta Nowego Sącza, łącznie ze stratami poniesionymi przez gospodarstwa domowe zamkną się w kwocie około 0,5 miliona zł. Dopiero jednak wyniki prac powołanych przez Prezydenta Miasta Nowego Sącza zespołów ds. szacowania strat pozwolą na pełniejsze określenie wartości powstałych strat i uszkodzeń.
W dniu dzisiejszym odbędzie się spotkanie Prezydenta Miasta Nowego Sącza z Zastępcą Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej nadbryg. Dr Ryszardem Grosset, Dyrektorem Biura do Spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych Panem Janem Winterem oraz Wicewojewodą Małopolskim Ryszardem Półtorakiem. Tematem spotkania będzie omówienie stanu popowodziowego w Nowym Sączu.
Autor: -
Dodano: 2004-08-03 00:00:00
Zobacz też najnowsze aktualności
lub