Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
W najbliższy piątek (10 lutego) o godz. 10:00 na hali sportowej MOSiR-u przy ul. Nadbrzeżnej rozpocznie się I Nowosądecka Familiada Sportowa. W tym wydarzeniu sportowo-rekreacyjnym mogą wziąć udział drużyny, które powinny składać się z 3-5 osób w schemacie „młodzież – dzieci” lubopiekun dorosły (dzieci w wieku do 12 lat).
Zgłoszenia do zawodów można dokonać poprzez Zarządy osiedli, szkoły , parafie, organizacje pozarządowe, indywidualnie na adres pir@mosir-ns.pl, bądź osobiście w dniu zawodów na 30 min. przed ich rozpoczęciem. Zgłoszenia dokonuje kapitan drużyny.
Każda drużyna otrzymuje numer startowy, który pozwoli na sprawne przeprowadzenie imprezy i jej sędziowanie. Drużyna na starcie otrzymuje karty startowe na których znajdują się poszczególne konkurencje i które wręcza sędziom w celu wpisania osiągniętego wyniku. W każdej konkurencji musi brać udział min. 3 osoby
Oceną rywalizacji zajmuje się zespół sędziowski, do którego należy ostateczna interpretacja wyników rywalizacji. Decyzje zespołu sędziowskiego są ostateczne. Sędziowie punktowi, na poszczególnych stanowiskach, posiadają karty punktacji z numerami drużyn. Wpisują tam wyniki osiągane przez poszczególne drużyny. Po zakończeniu typują 10 najlepszych drużyn przyznając im odpowiednią – wcześniej ustaloną ilość punktów. Komisja Głowna na tej podstawie wyłania piątkę finalistów. Finał sędziują sędziowie z Komisji Głównej przy pomocy sędziów punktowych.
Zasady szczegółowe:
Komisja Główna typuje do Finału 5 najlepszych drużyn. Konkurencje finałowe są rozgrywane według nieco innych zasad i stanowią pewnego rodzaju niespodziankę. Finał rozgrywany jest równolegle dla wszystkich drużyn.
Nagrody: każdy uczestnik finału zostaje nagradzany.
KONKURENCJE NOWOSĄDECKIEJ FAMILIADY SPORTOWEJ
1."Bieg kelnera"
Drużyna ustawia się na mecie, pierwszy zawodnik z każdej drużyny trzyma na podniesionej w górze dłoni talerzyk, a na nim piłeczkę. Po usłyszeniu „start”, zawodnik biegnie do wyznaczonego punktu i zawraca. Przekazuje talerzyk z piłeczką kolejnemu członkowi drużyny i on rusza do biegu. Upuszczenie piłeczki – powoduje konieczność powrotu do linii startu i ponowne rozpoczęcie biegu.
W karty startu wpisujemy osiągnięty czas całej drużyny.
2. "Bieg po buty"
Należy wyznaczyć linię startu i odcinek do przebiegnięcia – na jego końcu ustawić pudełka (po jednym na drużynę). Miejsce zabawy musi być na tyle bezpieczne, by można było biegać na bosaka. Pierwszy gracz z drużyny biegnie do pudełka, zdejmuje buty i wkłada je do niego. Następnie biegnie z powrotem. Dotyka ręką kolegi i ten rusza… Kiedy już cały zespół jest bez butów, gracze po kolei biegną do pudełka, zakładają buty i wracają biegiem.
Punktujemy osiągnięty czas.
3. "Lotnisko"
Pachołki stawia się na ziemi w odległości kilku kroków od siebie. 30 metrów dalej wyznacza się linię startową. Uczestnicy zapamiętują pozycję pachołków, gdyż ich zadaniem będzie pokonanie (z zawiązanymi oczyma) odległości 30 metrów w taki sposób, aby trafić pomiędzy nie. Pozostali członkowie drużyny podpowiadają kierunek poruszania się. Na mecie zawodnik zdejmuje opaskę i jest to sygnał dla następnego członka drużyny. Sędziowie sprawdzają prawidłowość założonej opaski.
Punktujemy czas drużyny.
4. "Rzut do celu"
Każdy członek drużyny rzuca 4-ma kółkami na stojak. Liczba rzutów do ustalenia.
Punktacja: liczba zdobytych punktów.
5. "Celne oko"
Każdy członek drużyny oddaje po trzy rzuty do stojącego na słupka kręgla. Sędziowie poprawiają stracony kręgiel.
Punktacja: ilość strąceń
6. "Ping-pong"
Liczy się ilość podbić przez każdego członka drużyny w ciągu 1 minuty.
Punktacja: ilość podbić
7. "Rodzinny badminton"
Drużyna ustawia się po wyznaczonym okręgu. W czasie trzech minut podbija lotkę, podając ją sobie nawzajem . Liczy się ilość podbić przez najmłodszego członka drużyny.
Punktacja: liczba podbić.
8. "Piłkarski slalom"
Zawodnicy w obie strony pokonują trasę z piłką przy nodze – slalomem -omijając słupki na przemian z lewej i prawej strony.
Punktacja: czas drużyny.
9."Wyścig skokami"
Przed zespołem ustawionych jest „drabinka” ze szczeblami co 1m. Na sygnał prowadzącego pierwsi z zawodników pokonują trasę tam i z powrotem skacząc obunóż przez szczeble. Forma sztafety.
Punktacja: czas drużyny
10. "Rzuty do celu"
Każdy zawodnik otrzymuje po trzy lotki do badmintona. Zawodnicy wykonują rzuty do celu ( hula- hop zawieszone na bramce). Każdy zawodnik ma po trzy szanse. Gdy wszyscy rzucą liczymy trafienia.1 trafienie- 1pkt.
Punktacja; liczba trafień.
11. "Jajko na łyżce"
Jest to rodzaj wyścigu, wykonywanego kolejno przez wszystkich członków w danym zespole. zawodnicy pokonują drogę do mety i z powrotem trzymając w zębach łyżkę, na której leży jajko. Jeżeli jajko spadnie, zawodnik zaczyna od początku. Nie można pomagać sobie rękami.
Punktacja: czas drużyny.
12. "Slalom z zamkniętymi oczami"
Jedna osoba z każdego zespołu ma zawiązane oczy. Jej zadaniem jest jak najszybsze przejście slalomu. Pozostałe osoby, za pomocą komend głosowych, mówią swojemu zawodnikowi jak powinien iść. Podejściu na linię mety zawodnik zdejmuje opaskę , biegiem wraca na linię startu i przekazuje opaskę następnemu. Sędziowie za każdym razem minimalnie zmieniają trasę slalomu. Sprawdzają prawidłowość zawiązania opaski.
Punktacja: czas drużyny
13. "Kręgle piłkarskie"
W odpowiedniej odległości ustawiamy plastikowe kręgle. Zawodnicy mają trzy serie rzutow, wykonywanych w ten sposób, że wykonuje je każdy członek drużyny. Za stroika sędzia przyznaje dodatkową kolejkę , którą może wykonać dowolny członek drużyny.
Punktacja: liczba straconych kręgli.
14. "Turniej serso"
Drużyna wyznacza spośród siebie dwóch rzucających i jednego pomocnika. Rzucający kolejno próbują rzucić jak najwięcej kółek na kij. Pomocnik podaję rzucającym kółka które spadły na parkiet.
Czas trwania 3 minuty.
Punktacja liczba złapanych kółek.
Autor: Referat Komunikacji Społecznej
Dodano: 2017-02-07 15:11:32