Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
Most im. św. Kingi i obwodnica Starego Sącza uroczyście oddana
Prezydent Nowego Sącza Ryszard Nowak oraz Artur Czernecki- Przewodniczący Rady Miasta reprezentowali Nowy Sącz podczas uroczystości otwarcia nowego mostu kończącego budowę obwodnicy Starego Sącza. Prace, które rozpoczęły się jesienią 2006 roku pochłonęły prawie 57 milionów złotych. Jednak przygotowania rozpoczęły się o wiele wcześniej. 21 stycznia 2003 roku został ogłoszony konkurs na projekt architektoniczny obwodnicy Starego Sącza. Rozwiązanie konkursu nastąpiło już w kwietniu 2003 roku. Wygrał projekt autorstwa Tadeusza Wojciechowskiego.
Nowy obiekt ma ponad 328 m., ponad 14 metrów szerokości a główne przęsło liczy 143 ze względu na fakt, iż Dunajec jest rzeką zmieniającą swe koryto. Wybudowane zostały również trzy skrzyżowania: z drogą powiatową (małe rondo o średnicy 18,0 m), z drogą dojazdową do obiektów rekreacyjnych (4-wlotowe skrzyżowanie skanalizowane), z drogą krajową nr 87 (średnie rondo o średnicy 22,5 m). Powstał również ciąg pieszo-rowerowy o długości 5,6 km.
Obwodnica Starego i Nowego Sącza - część drogowa - 3 kilometry 509 metrów 82 centymetry oraz rondo w Brzeznej - początek skrzyżowanie z drogą powiatową nr 25359 Chełmiec – Gołkowice.
Uroczystość była okazją do podziękowań. Burmistrz Starego Sącza Marian Cycoń wręczył pamiątkowe medale osobom, które decydowały i odpowiadały za realizację inwestycji. W uroczystym otwarciu mostu św. Kingi uczestniczyli Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Nawara, Starosta Powiatu Nowosądeckiego Jan Golonka, Prezydent Nowego Sącza Ryszard Nowak, burmistrz Starego Sącza Marian Cycoń, Wójt Podegrodzia Stanisław Łatka oraz przedstawiciele biur parlamentarnych, wójtowie okolicznych gmin, radni, wykonawcy, nadzorujący inwestycję oraz wielu innych oficjalnych gości. Most i obwodnicę starosądecką poświecił Ordynariusz Diecezji Tarnowskiej Biskup Wiktor Skworc.
Budowa obwodnicy Starego Sącza ma ogromne znaczenie ekonomiczne
i gospodarcze dla regionu. To pierwszy etap większych prac. Poza wyprowadzeniem ciężkiego ruchu tranzytowego z zabytkowego centrum Starego Sącza (ten efekt zostanie osiągnięty najszybciej, bo zaraz po zakończeniu budowy obwodnicy) trasa ta stanie się też elementem obwodnicy Nowego Sącza. W niedalekim czasie planowa jest też budowa obwodnicy Podegrodzia, która w połączeniu z wybudowaną obwodnicą zdecydowanie ułatwi ruch tranzytowy pomiędzy Sądecczyzną, a Podhalem oraz skomunikowanie tych regionów z południem Europy.
Małgorzata Grybel
Autor: -
Dodano: 2008-07-10 00:00:00
Zobacz też najnowsze aktualności
lub