Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Piątek, 03 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Teresa, Gerard, Jan

Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta

"Mleczna Ekspedycja" odwiedziła Nowy Sącz

W piątek na placu Starej Sandecji w Nowym Sączu odbyła się impreza z udziałem Mlecznej Ekspedycji zaplanowana w ramach programu „Stawiam na mleko!” – ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej mleka i produktów mlecznych, realizowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego. 

Kilka dni przed imprezą na terenie miasta pojawiły się billboardy z informacjami o kampanii „Stawiam na mleko!”, a w sklepach plakaty zapraszające do udziału w mlecznych imprezach. Dla mieszkańców przygotowano wiele atrakcji. Najmłodsi mogli układać wielkie uliczne puzzle, pościgać się w zabawie ze specjalną taśmą i skosztować próbek mlecznych produktów. Dla uczestników mlecznych imprez przewidziano liczne zabawy z nagrodami, w tym konkurs dla całej rodziny o nazwie „Podaj dalej” polegający na sprawdzeniu wiedzy na temat produktów mlecznych i mleka. Wszyscy chętni i zainteresowani tematem mogli również spotkać się z dietetykami, którzy doradzali w kwestii zdrowego odżywiania oraz pomagali przy dobraniu odpowiedniej diety. 
Całej akcji kibicowała również wiceprezydent Bożena Jawor, która odwiedziła „mleczne atrakcje” i uczestników zabawy. 
Dodatkowo w tym dniu Mleczna Ekspedycja spotkała się z uczniami Szkoły Podstawowej nr 21, przy ul. Rokitniańczyków 29. Dla dzieci przygotowano konkursy z nagrodami oraz gry i zabawy, które uczą jak ważne jest dla nas białko, wapń i inne składniki produktów mlecznych oraz o czym należy pamiętać, aby mieć mocne kości. 

Celem Mlecznej Ekspedycji jest dotarcie do blisko 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko 450 szkół oraz 330 tys. dzieci i podobnej liczby osób dorosłych. Trasa Konwoju Mlecznego przewidziana na trzeci rok kampanii objęła swoim zasięgiem tereny południowo-wschodniej Polski. 

Informacje na temat imprez i trasy Mlecznego Konwoju można znaleźć na platformie internetowej www.stawiamnamleko.pl. W serwisie zamieszczono także informacje o diecie bogatej w produkty mleczne, przepisy na mleczne specjały oraz mleczne zagadki dla dzieci. 

Kampania „Stawiam na mleko!” współfinansowana jest przez Agencję Rynku Rolnego ze środków Unii Europejskiej, budżetu Polski oraz Funduszu Promocji Mleczarstwa. Akcja promująca mleko i produkty mleczne ma na celu wzrost spożycia mleka, a przez to poprawę stanu zdrowia dzieci i – w dalszej perspektywie – także całego polskiego społeczeństwa. 

 

 

***

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny jest największą organizacją w sektorze mleczarskim w Polsce, działającą od maja 1991 roku. Jest on dobrowolną samorządną organizacją, zrzeszającą spółdzielnie mleczarskie oraz inne spółdzielnie, których przedmiot działania wiąże się bezpośrednio lub pośrednio z produkcją, przetwórstwem i obrotem mlekiem i jego przetworami. Podstawowym celem KZSM Związku Rewizyjnego jest pomoc zrzeszonym spółdzielniom w ich działalności statutowej, reprezentowanie i obrona interesów polskiego mleczarstwa oraz dostosowanie tego sektora do wymogów Unii Europejskiej. Obecnie KZSM zrzesza 120 członków, w tym 110 spółdzielni mleczarskich oraz 10 spółdzielni działających na rzecz mleczarstwa.


Agencja Rynku Rolnego została powołana w 1990 roku do stabilizacji rynku rolnego i ochrony dochodów uzyskiwanych z produkcji rolniczej, od 1 maja 2004 roku jest agencją płatniczą i działa zgodnie z prawodawstwem unijnym. ARR jako agencja płatnicza - po uzyskaniu akredytacji - administruje w Polsce wybranymi mechanizmami Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej. Jednym z nich jest „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Celem mechanizmu jest doprowadzenie do wzrostu popytu na produkty objęte wsparciem, poprzez m.in. zachęcanie do ich konsumpcji, wzmacnianie ich wizerunku w oczach konsumentów oraz informowanie o określonych cechach, zaletach gwarantujących wysoką jakość produktów objętych promocją.

Autor: -
Źródło: Biuro Prasowe
Dodano: 2010-09-13 10:55:01

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies