Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Piątek, 03 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Teresa, Gerard, Jan

Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta

Samorząd Nowego Sącza w ocenie mieszkańców

 

Podsumowane zostały wyniki badań opinii mieszkańców, które już po raz trzeci zostały przeprowadzone z inicjatywy prezydenta Ryszarda Nowaka. Ich głównym celem było zbadanie poziomu ogólnej satysfakcji mieszkańców z jakości świadczonych usług, a także uzyskanie ich opinii odnośnie jakości obsługi, kompetencji, kultury osobistej i etyki zawodowej pracowników samorządowych, dostępności informacji o świadczonych usługach, warunkach lokalowych i wyposażeniu Urzędu Miasta, a także oczekiwań dotyczących usprawnienia pracy i wskazania obszarów do poprawy.

 „- Urząd Miasta Nowego Sącza osiągnął bardzo dobry wynik w ogólnej ocenie jakości świadczonych usług. Podobnie jak w poprzednich edycjach badań w 2008 i 2009 r., również w 2010 r. 9 na 10 mieszkańców potwierdziło swoje zadowolenie z jakości świadczonych usług. Wyniki badań przeprowadzanych od trzech lat pokazują, że zadowolenie mieszkańców w obecnej kadencji znajduje się na wysokim relatywnie ustabilizowanym poziomie.” – w ten sposób prezydent Ryszard Nowak podsumował tegoroczne badania satysfakcji mieszkańców. „Dziękuję wszystkim mieszkańcom, którzy w tym roku, ale także w latach poprzednich zechcieli podzielić się swoimi opiniami na temat funkcjonowania Samorządu. To cenny i bardzo pomocny materiał dla stałego doskonalenia zarządzania Miastem. Mam nadzieję, że zainteresowanie udziałem w badaniach w kolejnych latach będzie jeszcze większe ” – dodał prezydent.

W badaniach w 2010 r. wzięły udział łącznie 854 osoby, dla porównania w 2009 r. - 919 osób, a w 2008 r. – 143 osoby. Wielkość tegorocznej próby była zbliżona do wielkości przyjętych w badaniach prowadzonych przez profesjonalne pracownie badań opinii publicznej dla populacji całego kraju.

Swoją satysfakcję potwierdziło generalnie 90,64% respondentów, podczas gdy 7,85% wyraziło mniej lub bardziej zdecydowaną dezaprobatę, a 1, 53% uchyliło się od udzielenia odpowiedzi. Odnotować trzeba wzrost osób zadowolonych o 1,2%w stosunku do 2009 r. Badani wskazali przy tym na oczekiwane kierunki zmian, głównie w zakresie poprawy warunków lokalowych, w tym fizycznej konsolidacji jednostek Urzędu Miasta, zwiększenia dostępności komunikacyjnej, zapewnienia miejsc parkingowych, doposażenia i likwidacji barier architektonicznych.

Na podstawie uzyskanych danych stało się możliwe ustalenie uśrednionego profilu uczestnika badań w 2010 r. Jest to najczęściej osoba w przedziale wiekowym 31-60 lat (57,42%), o wykształceniu wyższym (47,97%), niewiele rzadziej – średnim (41,03%), w większości przypadków zatrudniona (44,85%), często przedsiębiorca (29,98%), stosunkowo często i regularnie korzystająca z usług Urzędu Miasta (71,31%), częściej kobieta (52,15%) niż mężczyzna (47,85%).

Badania były oparte o zasadę równości i otwartości, co oznacza, że uczestniczyć w nich mogli wszyscy zainteresowani mieszkańcy na zasadzie pełnej dobrowolności i anonimowości. Ankietowani byli głównie interesanci załatwiający sprawy w 20 komórkach organizacyjnych Urzędu Miasta Nowego Sącza, a także w Sądeckim Urzędzie Pracy i Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej.

 

 

Autor: -
Dodano: 2010-11-09 12:29:57

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies