Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
Profesjonalni fundraiserzy – nowy zawód na rynku pracy

Projekt PROFESJONALNI FUNDRAISERZY – NOWY ZAWÓD NA RYNKU PRACY jest realizowany przez Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, poddziałanie 8.1.1 „Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw”. Trwa od 1.01.2010 do 31.12.2011 na terenie województwa małopolskiego, a jego celem jest przeprowadzenie szkoleń dla 120 pracowników organizacji pozarządowych z woj. małopolskiego (6 grup po 20 osób) i przygotowanie ich
do wykonywania zawodu fundraisera, czyli specjalisty do spraw pozyskiwania funduszy.
Obecnie jesteśmy na półmetku projektu. Z 60 osób przeszkolonych w 2010 roku ponad 46 już zdało egzamin i przeprowadziło skuteczne kampanie fundraisingowe wspierając i zmieniając swoje własne organizacje.
Kto może wziąć udział?
Do udziału w projekcie zapraszamy pracowników organizacji pozarządowych mających siedziby na terenie województwa małopolskiego, zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia lub umowy o dzieło. Zapraszamy szczególnie osoby aktywne, potrafiące budować dobre relacje z ludźmi, zaangażowane w misję swojej organizacji, pragnące zmieniać świat na lepsze. Szczegóły zasad udziału będą szczegółowo wyjaśnione na spotkaniach informacyjnych.
Terminy na rok 2011
Trzy grupy szkoleniowe rozpoczną kurs udziałem w Gali kończącej pierwszą edycję projektu z roku 2010, a jednocześnie rozpoczynającą tegoroczną część szkolenia. W dniach 10-11.05.2011 wszyscy uczestnicy wezmą udział w 5. Międzynarodowej Konferencji Fundraisingu w Warszawie. Pozostałe szkolenia będą odbywać się w ośrodkach szkoleniowych oraz na uczelniach w Krakowie lub w okolicy. Razem będzie to 96 godzin szkolenia w ciągu 13 dni.
Oprócz szkolenia, wszyscy uczestnicy będą mieli możliwość odbycia 2 godzin indywidualnych konsultacji z trenerami, w uzgodnionych wcześniej terminach.
Terminy szkoleń:
A – w terminach: 24-25.03, 31-03 – 1.04, 10-11.05, 16-17.06, 22.09, 27.10, 17-18.11, 16.12.2011 r.
B – w terminach: 24-25.03, 7-8.04, 10-11.05, 16-17.06, 22.09, 27.10, 17-18.11, 16.12.2011 r.
C – w terminach: 24-25.03, 14-15.04, 10-11.05, 16-17.06, 22.09, 27.10, 17-18.11, 16.12.2011 r.
Koszty udziału
Koszt przeszkolenia jednego fundraisera wynosi 7200 zł, ale dzięki dotacji z Unii Europejskiej każdy uczestnik zapłaci za kurs 177,10 zł. Cena ta obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, zakwaterowanie w hotelu, wyżywienie i część kosztów podróży. Jeszcze nigdy Europejski Certyfikat Fundraisera nie był dostępny na tak korzystnych warunkach, taki sam kurs w Niemczech kosztuje 9000 euro.
Zaliczenie kursu
Kurs składa się z części teoretycznej (100h wykładów) oraz praktycznej (200h). Egzamin końcowy będzie miał formę sprawdzianu wiedzy teoretycznej oraz prezentacji autorskiego projektu zbierania funduszy na rzecz wybranej organizacji społecznej – opracowanego, zrealizowanego i podsumowanego przez każdego uczestnika projektu. Każdy uczestnik otrzymujący zaliczenie będzie, więc miał na swym koncie w momencie zakończenia kursu zrealizowaną kampanię fundraisingową.
Sylwetka absolwenta
Absolwenci zdobędą wiedzę w o współczesnym fundraisingu i uzyskają kwalifikacje do samodzielnej pracy na stanowisku fundraisera w instytucji społecznej lub organizacji non-profit. Daje im to możliwość uzyskania certyfikatu fundraisera Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu (EFA), który jest najwyższym stopniem rekomendacji dla profesjonalnych fundraiserów i przepustką do pracy w pasjonującym zawodzie.
Wykładowcy
Do prowadzenia zajęć zaprosiliśmy trenerów z bogatym doświadczeniem, skutecznych w pozyskiwaniu funduszy. Ich wykłady będą doskonałą inspiracją dla każdego, kto szuka innowacyjnych i sprawdzonych sposobów na poprawę sytuacji finansowej, a dzięki temu rozwijanie organizacji i lepsze wypełnianie jej misji.
Certyfikat EFA
Program szkoleń jest zgodny ze standardami
Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu (EFA). Mamy prawo nadawania znanego w całej Europie certyfikatu dla profesjonalnych fundraiserów – Międzynarodowego Certyfikatu Fundraisingu. Posiadamy również własny zespół trenerski – doświadczonych praktyków i fundraiserów, którzy od wielu lat pracują w organizacjach pozarządowych znając ich potrzeby, oczekiwania i problemy. Dzięki zaangażowaniu ponad 200 naszych członków ze 167 organizacji w Polsce doskonale znamy rynek stowarzyszeń i fundacji oraz instytucji działających non-profit.
Przyjmujemy deklaracje członkowskie od tych, którzy chcą z nami współpracować i razem z nami uczyć się jak skuteczniej pomagać innym. Zapraszamy do PSF.
Jak zgłosić się do udziału w Projekcie?
Zapraszamy na spotkania informacyjne.
Zapraszamy na nie wszystkich, którzy chcą wziąć udział w szkoleniach, a także prezesów, dyrektorów i członków zarządów organizacji społecznych i instytucji publicznych: fundacji, stowarzyszeń, szkół i uczelni, hospicjów i szpitali, muzeów i domów kultury, parafii i organizacji wyznaniowych oraz innych, realizujących projekty o charakterze społecznym lub filantropijnym.
Miejsca i terminy spotkań informacyjnych:
Nowy Sącz, Sala Ratuszowa Urzędu Miasta, 21.02 (poniedziałek), godz. 16.00 - 18.00
Kraków, Pawilon Wyspiańskiego, pl. Wszystkich Świętych 2, 25.02 (piątek), godz. 14.00-16.00
Kraków, Centrum Jana Pawła II, ul. Kanonicza 18, 28.02 (poniedziałek), godz. 15.00-17.00
Aby zgłosić się na spotkanie, należy wypełnić i wysłać formularz zgłoszeniowy na adres pokl@fundraising.org.pl lub faksem: 0 12 423 80 07.
Autor: -
Dodano: 2011-02-18 11:04:53
Zobacz też najnowsze aktualności
lub