Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
Wczoraj, podczas finału XV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy "Kreatura 2011" decyzją międzynarodowego jury, logo Nowego Sącza zdobyło główną nagrodę w kategorii identyfikacja wizualna. Uroczyste gala oraz rozdanie nagród odbyło się w warszawskim Centrum Artystycznym „Fabryka Trzciny”.
Ogólnopolski Konkurs Reklamy "Kreatura 2011" to bardzo prestiżowa impreza, z najdłuższym stażem w kraju. Celem konkursu jest uhonorowanie dążenia do doskonałości w polskiej sztuce reklamowej. Prace oceniane są pod kątem oryginalności pomysłu oraz jakości jego wykonania.
„Takie momenty są wyjątkowe, bo udowadniają, że nasze projekty doceniane są nie tylko przez naszych Klientów, ale także przez branżę” – mówią przedstawiciele Papajastudio.
Prace oceniano w 12 kategoriach:
A. TV/film
B. Prasa
C. Outdoor/indoor/plakat
D. Radio
E. Internet/multimedia
F. Event/ambient
G. Identyfikacja wizualna (bez podziału na kategorie produktowe)
H. Kampania (bez podziału na kategorie produktowe)
I. Materiały promocyjne (bez podziału na kategorie produktowe)
J. Techniki (bez podziału na kategorie produktowe)
K. Reklama społeczna (wszystkie media) – instytucje i działania społeczne
L. Reklama własna (wszystkie media) – działania reklamowe, w których nie ma wyodrębnionego zewnętrznego klienta
W skład jury weszło pięciu ekspertów polskich i zagranicznych: Serge Fenenko jako przewodniczący, Roman Balazs, Aleš Pavlin, Philippe Boutie i Maciej Nowicki.
Serge Fenenko od ponad 10 lat zajmuje się reklamą i marketingiem interaktywnym. Karierę w branży internetowej rozpoczął w duńskim Rabobanku, gdzie zarządzał działem ds. rozwoju rynku i odpowiadał za marketing internetowy usług bankowych. W 2005 r. dołączył do agencji marketingu interaktywnego Novocortex, gdzie zarządza projektami internetowej strategii rozwoju oraz interaktywnymi kampaniami reklamowymi. Fenenko zdobył wiele nagród w kategorii reklama interaktywna na międzynarodowych festiwalach reklamowych, m.in.: Webby Awards, Horizon Interactive, W3 i Creativity Awards, Golden Drum, Golden Award of Montreux, Golden Hammer, KIAF i Red Apple. Był członkiem jury podczas konkursów Golden Drum, SpinAwards, Kreatura, KIAF oraz The InterContinental Advertising Cup.
Roman Balazs jest red. naczelnym Kreativ Online – czołowej węgierskiej strony internetowej z branży reklamy, marketingu i mediów. Od 2005 r. pracuje również dla magazynu "Kreativ” jako felietonista, pisze comiesięczne recenzje na temat reklamy. Od ubiegłego roku jest kierownikiem działu ds. zawartości merytorycznej „Kreativ”, organizuje konferencje, warsztaty oraz szkolenia. Prowadzi wykłady z zakresu komunikacji na dwóch węgierskich uniwersytetach na kierunku sztuki współczesnej art & business. Zanim dołączył do zespołu "Kreativ”, pracował jako dyrektor zarządzający przewodnika "Budapest in Your Pocket”.
Philippe Boutie, CEO Lamtar Planning & Communication, rozpoczynał karierę, przeprowadzając ankiety ekonometryczne dla francuskiego Ministerstwa Gospodarki. Spędził wówczas kilka lat w Los Angeles w Diagnostic Research, agencji badania rynku, a następnie założył jej europejską filię w Paryżu. Przez kilka kolejnych lat pracował jako dyrektor działu badań i planowania strategicznego w Burson-Marsteller, PR-owej dywizji Young & Rubicam. W 1994 r. wyjechał na tzw. roczny urlop pracowniczy do Grecji, gdzie uprawiał windsurfing i publikował opracowania na temat marketingu i komunikacji rynkowej. W 1995 r. powrócił do Burson-Marsteller w Londynie, gdzie objął stanowisko dyrektora rozwoju na obszar europejski, po czym w 1997 r. założył własną agencję Lamtar, którą określa jako agencję reklamową "fat-free”. Lamtar zdobył wiele nagród w zakresie kreatywności, w tym nagrodę Epica i Golden Drum. Równolegle z prowadzeniem agencji Philippe Boutie w latach 2000-2002 piastował stanowisko szefa planowania strategicznego Larochefoucauld, francuskiej agencji koncernu Publics zajmującej się komunikacją BtoB. Artykuły i komentarze Boutie na temat marketingu i komunikacji marketingowej były publikowane m.in. w: „Communication World” (IABC, San Francisco), „Journal of Consumer Marketing” (Londyn), „World Executive's Digest” (Manilla + Chiny), „La Revue Francaise du Marketing” (Paryż), „Marketing Magazin” (Słowenia), „Journal of Communication Management” (Londyn), „CTAM's Quarterly Journal” (USA), „The Financial Times” (Londyn), „LSA” (Paryż), „Werben und Verkaufen” (Niemcy), „Reklamveren” (Turcja).
Maciej Nowicki od stycznia br. pełni funkcję managing creative directora agencji interaktywnej Hypermedia Isobar. Wcześniej pracował w Procter & Gamble Polska jako dyr. kreatywny oraz współpracował z kilkoma rosyjskimi agencjami reklamowymi. Wcześniej stanowisko dyr. kreatywnego piastował w takich agencjach, jak: Grey, FCB, J.Walter Thompson Parintex, Euro RSCG w Polsce i FCB w Moskwie. Lokalnie pracował także dla Lowe Lintas (Ammirati Puris Lintas) i McCann Erickson. Za jego kadencji agencje te zdobyły szereg nagród i wyróżnień, wśród nich srebrną Epicę, nagrody Effie, Cannes National Diploma czy New York Festiwal.
Aleš Pavlin jest partnerem zarządzającym PERFO i profesorem akademickim. Jego pierwsze doświadczenia w branży reklamowej sięgają wczesnych lat 90., kiedy to podjął pracę jako project manager w jednej z pierwszych słoweńskich agencji reklamowych. Ponadto zdobył doświadczenie w telewizji, pracując jako dziennikarz telewizyjny dla komercyjnej stacji Kanal A należącej do SBS. Przez 4 lata pracował jako producent filmowy i telewizyjny dla Akademii Kina, Radia, Filmu i Telewizji w Lublanie oraz jako prywatny producent telewizyjny. W latach 1999-2002 był dyrektorem ds. dystrybucji kinowej i marketingu w Karantanija Cinemas będącej oficjalnym przedstawicielem Słowenii w United International Pictures, Londyn. Od 2002 do 2004 r. Aleš Pavlin był dyr. wykonawczym międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum w Portorożu. W 2004 r. pracował również jako dyr. zarządzający Festiwalu Filmów Słoweńskich. Od 2004 do marca 2006 r. był członkiem zarządu firmy Kolosej, największego operatora kinowego w Słowenii. Od kwietnia 2006 r. jest partnerem stowarzyszonym domu produkcyjnego PERFO i bierze czynny udział w organizacji festiwalu Golden Drum jako dyr. ds. stosunków międzynarodowych. Aleš Pavlin jest również autorem licznych artykułów w słoweńskim "Marketing Magazin” oraz w dzienniku "Delo” poruszających głównie tematykę łączenia reklamy z przemysłem filmowym. Od 2007 r. jest wykładowcą planowania produkcji medialnych w Instytucie i Akademii Mediów w Lublanie. Był członkiem jury filmowego na 9. festiwalu KIAF – Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Kijowie, członek jury filmowego na Międzynarodowym Studenckim Festiwalu Filmów Krókometrażowych "Fabula" 2010. Za produkcję reklam zdobył kilka nagród, m.in. Gold Award i Silver Award na IX festiwalu KIAF, Special Achievement Award na XII Festiwalu Filmów Słoweńskich.
Konkurs organizowany jest przez VFP Communications, wydawcę „MMP24” oraz magazynów „MMP”, „Business Media”, „Food Service”, „Handel” i portalu Mediamikser.pl.
***
Logo Nowego Sącza, jak już informowaliśmy, zostało zauważone i docenione w książce "Stationery Design Now". Publikacja prezentuje 200 wybitnych projektów papeterii firm i instytucji z całego świata. Jest to analiza ich mocnych stron, uwzględniając rolę identyfikacji wizualnej marki. W książce przedstawiono najlepsze a zarazem niebanalne przykłady papierów firmowych, wizytówek i kopert z całego świata. Julius Wiedemann, autor publikacji, redaktor naczelny niemieckiego wydawnictwa TASCHEN podkreśla, że te trzy powyższe rzeczy są nieodzowne, by firma była dobrze postrzegana, bez względu na to czy zaczyna się działalność, czy też chce się utrzymać pozycję na rynku. Są to pozornie ulotne formy komunikacji, ale niezwykle ważne. Te trzy elementy identyfikacji wizualnej, wraz z logo, są filarami dobrze zdefiniowanej tożsamości firmy.
Źródło: konkurs.kreatura.pl
Autor: -
Źródło: Biuro Prasowe
Dodano: 2011-03-31 13:50:22