Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Piątek, 03 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Teresa, Gerard, Jan

Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta

Koncert jubileuszowy Sądeckiej Orkiestry Symfonicznej - ZAPRASZAMY!

 

Sądecka Orkiestra Symfoniczna świętuje w tym roku 20-lecia istnienia. Z tej okazji, w niedzielę 25 listopada br. o godz. 17.00, w Sali Widowiskowej Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowym Sączu odbędzie się koncert jubileuszowy.
Z Sądecką Orkiestrą Symfoniczną pod dyrekcją Leszka Mieczkowskiego wystąpią: Dorota Dominiczak–Laskowiecka, Aleksandra Maślanka, Bogusław Morka, Krzysztof Marciniak i Jan Zakrzewski.

W programie koncertu przeboje muzyki operetkowej i rozrywkowej.
Bilety (w cenie 40 zł), można nabyć w sekretariacie MOK - Al. Wolności 23, w godzinach 8.00 - 16.00 (tel. 18 443 89 59, wewn. 20).
ZAPRASZAMY!

 

 

 

***

Sądecka Orkiestra Symfoniczna

Sądecka Orkiestra Symfoniczna istnieje od października 1992 roku. W ciągu swej działalności Orkiestra dała ponad 100 koncertów, między innymi dla Miasta Nowego Sącza oraz innych miastw kraju. W czerwcu 1996 roku zespół koncertował w Danii na zaproszenie Akademickiej Orkiestry Symfonicznej w Aarhus. W czasie licznych koncertów zespół prezentuje bardzo zróżnicowany repertuar -dzieła największych kompozytorów muzyki klasycznej, twórców muzyki filmowej oraz kompozytorów najsłynniejszych musicali. 
Dyrygentem Sądeckiej Orkiestry Symfonicznej od 2003 r. jest Pan Leszek Mieczkowski- absolwent Wydziału Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2002 r. jest również dyrygentem Orkiestry Reprezentacyjnej Straży Granicznej w Nowym Sączu.W czasie koncertów jako dyrygent prezentuje szerokie spektrum możliwości kolorystycznych i interpretacyjnych najwspanialszych twórców muzyki klasycznej i rozrywkowej. Nagrał kilka płyt CD z muzyką rozrywkową i poważną w Polsce, a także dla zagranicznych producentów muzycznych. Jest autorem wielu opracowań i transkrypcji utworów na orkiestry dęte i symfoniczne z muzyką klasyczną, regionalną i rozrywkową. 

Tenorzy Jose Carreras, Luciano Pavarotti i Placido Domingo stworzyli niezapomniane trio. Także w Polsce sprawdził się pomysł koncertów trzech tenorów. Bogusław Morka, Krzysztof Marciniaki Jan Zakrzewski występują razem od 1999 roku. 
 

 

 

 

Bogusław Morka

Obdarzony niezwykle pięknym głosem o wyjątkowo ciepłej, aksamitnej barwie i szlachetnym, pełnym blasku brzmieniu - uważany jest przez znawców tej sztuki za najlepszego tenora śpiewającego w tradycji włoskiego bel canta. Swoją karierę wokalną rozpoczynał jako student Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie śpiewu profesora Michała Szopskiego, debiutując w 1984 roku na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, rolą Artura w „Łucji z Lamermoor”. Z Teatrem Narodowym związany do 2005 roku. Specjalizując się w repertuarze operowym nie stroni od innych gatunków wykonując oratoria, pieśni, a także partie operetkowe i musicalowe. Koncertuje i nagrywa z czołowymi orkiestrami w Polsce i za granicą.
 

 

 

Jan Zakrzewski 


Ukończył Wydział Wokalno-Aktorski Wyższej Szkoły Muzycznej w Łodzi. Był solistą Opery Wrocławskiej i Opery w Bielefeld (Niemcy). Obecnie współpracuje z Operą Krakowską i Warszawskim Teatrem Operowym. Jest laureatem wielu konkursów, m.in. zajął I miejsce na Festiwalu J. Kiepury w Krynicy, III miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wokalnej im. M. Callas w Atenach, jest finalistą konkursu w Tuluzie. Występował na scenach operowych w Niemczech, Holandii, Szwajcarii, Włoszech i Stanach Zjednoczonych. W swoim bogatym repertuarze posiada partie operowe i operetkowe m.in.: Nemorino w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Alfred w Traviacie i Książę w Rigoletto G. Verdiego, Leński w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Stefan w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Caramello w Nocy z Wenecji J. Straussa, Su-Czong w Krainie uśmiechu i Carewicza w Carewiczu F.Lehára, Szymon w Studencie żebraku C. Millöckera, Tasillo w Hrabinie Maricy E.Kálmána. Jan Zakrzewski potrafi prowadzić frazę tak jak nikt inny – od silnego forte do najsubtelniejszego pianissima, nie traci przy tym nigdy szlachetności i aksamitności barwy swojego głosu. 
 


 

 

Krzysztof Marciniak


Karierę wokalną rozpoczął w roku 1982 zdobywając pierwsze miejsce na Konkursie Wokalnym organizowanym przez Akademię Muzyczną w Łodzi. W roku 1988 ukończył Wydział Wokalno-Aktorski tej uczelni w klasie prof. Adama Dulińskiego i uzyskał dyplom z wynikiem bardzo dobrym. Już w czasie studiów występował w przedstawieniach premierowych w Teatrze Wielkim w Łodzi m.in. jako Damazy w „Strasznym dworze" Stanisława Moniuszki, Bojomir w „Zamku na Czorsztynie" Karola Kurpińskiego czy w tytułowej roli Dyrektora teatru Wolfganga Amadeusza Mozarta. W roku 1988 związał się z Operą i Operetką w Szczecinie i do 1992 roku był czołowym solistą tego teatru. W roku 1992 wrócił do rodzinnego miasta i został pierwszym tenorem Teatru Muzycznego w Łodzi.Najważniejsze role operetkowe: to Edwin („Księżniczka czardasza"), Su-Czong („Kraina uśmiechu"), Tassilo („Hrabina Marica"), Barinkay („Baron cygański"),Alfred („Zemsta nietoperza"), Camille („Wesoła wdówka") oraz inne główne role w operetkach: „Błękitna maska" Freda Raymonda, „Polska krew" Oscara Nedbala, „Popłoch wśród dziewcząt: Jurija Milutina czy „Wiktoria i jej huzar" Paula Ábraháma.
W roku 1994 otrzymał propozycję przygotowania partii Alfreda w operze „Traviata" Giuseppe Verdiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Po premierze był przez rok solistą tej sceny. W roku 1995 na stałe związał się z Teatrem Wielkim w Łodzi i do tej pory jest jego solistą.
Uczestniczył we wszystkich najważniejszych tournées zagranicznych z teatrami, z którymi współpracował. Występował na najważniejszych scenach muzycznych Europy - Berlina, Frankfurtu, Stuttgartu, Monachium, Zurichu, Salzburga, Brukseli i Amsterdamu. Uczestniczył w wielu festiwalach muzycznych, między innymi w Krynicy, Kudowie i Ciechocinku. 
W repertuarze operowym artysty są m.in. takie partie jak: Tamino („Czarodziejski flet"), Ismael („Nabucco"), Macduff/Malcolm („Makbet"), Dr Cajus („Falstaff"), Leński („Eugeniusz Oniegin"), Janek („Janek"), Damazy („Straszny dwór"), Góral („Halka"), tytułowego Casanovy Ludomira Różyckiego czy Opat di Chazeuil („Adriana Lecouvreur").

 

 

 

Dorota Dominiczak – Laskowiecka

Ukończyła Wydział Wokalny Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Zdzisławy Donat oraz Szkołę Muzyczną II stopnia w Warszawie w klasie prof. Hanny Rejmer. Swój warsztat wokalny doskonaliła na wielu kursach mistrzowskich m.in. u Gerhard’a Kahry’ego, Alicon Pearce, Sylvii Geshty, Ryszrda Karczykowskiego. Jest laureatką i zdobywczynią nagród na konkursach krajowych i zagranicznych m.in.: IX Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Ady Sari w Nowym Sączu (I wyróżnienie, nagroda Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki „ Silesia” oraz osobista nagroda od Haliny Mickiewiczówny), Konkurs Interpretacji i Techniki Wokalnej w Krakowie (III nagroda), Konkurs im. F. Platówny we Wrocławiu (II nagroda), I Międzynarodowy Konkurs Operowy im. A. Didura w Bytomiu (finalistka) oraz Międzynarodowy Konkurs Operowy Belvedere w Wiedniu (wyróżnienie w postaci zaproszenia do występów w Teatrze Narodowym w Pradze w op. „Wesele Figara” W. A. Mozart – partia Zuzanny). Artystka jest także laureatką I Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. I. Borowickiej w Krakowie (I wyróżnienie oraz nagroda Polskich Nagrań w postaci wydania płyty CD). Była stypendystką prestiżowego Lion’s Club zajmującego się promocją młodych talentów. Na scenie operowej zadebiutowała partią Despiny w „Cosi fan tutte” W.A. Mozarta (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie). W swoim repertuarze posiada także inne partie mozartowskie m.in.: Paminę z op.„Czarodziejski Flet” ,Donnę Annę z op. „Don Giovanni”, Hrabinę z „Wesela Figara” . Jako sopran liryczny z powodzeniem kreuje Gildę w „Rigoletcie” G. Verdiego, Mimi w „Cyganerii” G. Pucciniego, Micaelę w „Carmen” G. Bizeta, a także w „Hrabinie” S. Moniuszki rolę tytułową oraz Roxanę w „Królu Rogerze” K. Szymanowskiego. W repertuarze oratoryjno – kantatowym śpiewaczki widnieją dzieła Bacha (Magnificat, Msza h-moll, Pasja wg Św. Jana, Pasja wg Św. Mateusza), Beethovena (IX Symfonia), Mozarta (Msza C-dur, c-moll, Requiem), Rossiniego i Pergolesiego (Stabat Mater), Haendla (Mesjasz), Haydna (Pory roku, Stworzenie świata). Artystka ma na swoim koncie liczne występy w kraju i za granicą zarówno na scenach operowych jak i filharmonicznych. Została m.in.: zaproszona do prawykonania partii solowej w „Requiem” Johna Rutter’a w koncercie poświęconym ofiarom zamachu na World Trade Center w Nowym Jorku. Szczególne miejsce w jej działalności zajmują koncerty i przedstawienia operetkowe. Jest odtwórczynią głównych ról m.in.: Silvy w „Księżniczce Czardasza” E. Kalmana, Rozalindy w „Zemście Nietoperza” J. Straussa, czy Hanny w „Wesołej Wdówce” F. Lehara. Obecnie jest solistką Mazowieckiego Teatru Muzycznego – Operetka w Warszawie oraz Teatru Muzycznego w Lublinie. Od 2003 roku zajmuje się działalnością pedagogiczną pracując jako asystent prof. Zdzisławy Donat na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie.
 

 

 

Aleksandra Maślanka  

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej w Nowym Sączu w klasie fortepianu; obecnie naukę kontynuuje w Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Krakowie na wydziale wokalnym. Współpracuje z kilkoma sądeckimi i krakowskimi zespołami oraz ośrodkami, a także Sądecką Orkiestrą Symfoniczną. Jest laureatką wielu konkursów i festiwali wokalnych.

 

 



 

Autor: -
Źródło: Biuro Prasowe
Dodano: 2012-11-15 14:16:32

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies