Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
Generalnie obowiązuje zasada, że okres ważności dowodu osobistego wynosi 10 lat, a osobom niepełnoletnim wydaje się dowód ważny na 5 lat. Wyjątkiem są osoby po 65. roku życia, im wydaje się dokument bezterminowo, czyli nie muszą go wymieniać.
W 2013 roku tracą ważność dowody osobiste wydane w 2003 roku.
Datę ważności dowodu osobistego sprawdzić można na awersie dokumentu w prawym dolnym rogu.
Wniosek o wymianę dowodu osobistego należy złożyć najpóźniej 30 dni przed upływem terminu ważności dowodu osobistego. Jeśli termin ważności już upłynął, czym prędzej powinniśmy złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego w urzędzie miasta/gminy gdzie jesteśmy zameldowani.
Wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego złożyć można tylko osobiście. Do wniosku załącza się dwie aktualne fotografie.
Osoby zameldowane w Nowym Sączu wniosek składają w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Nowego Sącza ul. Szwedzka 2, I piętro, pokój nr 6. Wniosek złożyć można od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.15.
Przypominamy, że zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz .993 z późn.zm.) osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty od ukończenia 18 roku życia, a kto uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego, podlega karze ograniczenia wolności albo karze grzywny.
Procedura i formularz wniosku o wydanie dowodu osobistego > http://www.nowysacz.pl/katalog-uslug/wydzial/WSO
Autor: -
Dodano: 2013-01-15 11:54:44