Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Piątek, 03 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Teresa, Gerard, Jan

Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta

Prezydent w obronie sądeckiego Oddziału Orange Customers Service Sp.z o.o

 

W związku z informacją o grupowych zwolnieniach oraz o planach likwidacji Oddziału Orange Customers Service Sp. z o.o., otrzymanych od Oddziałowej Organizacji Związkowej NSZZ "Solidarność" Pracowników Telekomunikacji oraz Region Małopolski NSZZ "Solidarność", prezydent Ryszard Nowak wystosował pismo do Prezesa Zarządu Orange Customer Service Jakuba Kłoczewiaka z prośbą o ponowne przeanalizowanie zamierzeń wobec sądeckiej placówki.
"Szanując suwerenność działania podmiotów gospodarczych, pozwalam sobie prosić Pana Prezesa o ponowne przeanalizowanie takiego kroku wobec sądeckiej placówki. Rynek pracy w naszym mieście jest - delikatnie mówiąc - bardzo skromny. W ostatnich tygodniach to kolejna wiadomość o ograniczeniu lub likwidacji dziesiątek miejsc pracy na terenie Nowego Sącza. Proszę również wyważyć przy podejmowaniu tych decyzji kwestie kosztów społecznych dla naszego regionu. Ewentualna decyzja Waszej firmy o likwidacji placówki, będzie jeszcze jednym przykładem marginalizacji naszego miasta i regionu. Proszę również mieć na uwadze, iż dla wielu obecnych Pracowników, utrata pracy z niewielką szansą na znalezienie zatrudnienia w naszym regionie oznacza osobisty i rodzinny dramat. Proszę jeszcze o przeanalizowanie decyzji dotyczących placówki Orange Customers Service i rozważenie możliwości zachowania jej i stanu zatrudnienia w Nowym Sączu" - napisał prezydent Ryszard Nowak.

Organizacje związkowe w piśmie do prezydenta uzasadniają niepokój o pracowników. Sądecki oddział liczy 80 pracowników. "Zwolnienie z pracy dla większości z nich jak i ich rodzin będzie olbrzymią tragedią. Wiele zatrudnionych osób to jedyni żywiciele rodzin, mający różnego rodzaju zobowiązania. Informacja o zamiarze likwidacji oddziału była dla pracowników ogromnym zaskoczeniem z uwagi na to, że jeszcze w grudniu 2012 roku zapewniano ich o stabilności zatrudnienia. Warto też nadmienić, że w latach 2011-2012 został wdrożony w Spółce program dobrowolnych odejść, z którego skorzystało wiele osób. W zatrudnieniu pozostali wyłącznie pracownicy, którym na pracy naprawdę zależało i którzy nie mieli innej alternatywy. Oddział Orange Customers Service w Nowym Sączu posiada odpowiednie rezerwy niezbędne do dalszego rozwoju, w tym do tworzenia lokalnych miejsc pracy. Do tej pory we wszystkich wykazach i rankingach uznawany był za jeden z lepiej "pracujących" oddziałów" - czytamy w piśmie przesłanym do prezydenta Nowego Sącza.

 

Autor: -
Dodano: 2013-02-01 15:26:06

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies