Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
Uczniowie II LO im. Marii Konopnickiej w Nowym Sączu wraz z nauczycielami zorganizowali na sądeckim Rynku happening, mający na celu przybliżenie problematyki nowotworu złośliwego skóry, jakim jest czerniak, a także mobilizację lokalnego społeczeństwa do korzystania z badań profilaktycznych. W ten sposób Nowy Sącz przyłączył się do VI edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „MAM HAKA NA RAKA”.
Podczas happeningu młodzież zbierała podpisy pod deklaracją "Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego". Wśród osób, które złożyły podpis znalazła się również wiceprezydent Bożena Jawor.
„Bardzo się cieszę, że zorganizowaliście taki happening. Myślę, że macie pełną świadomość, dlaczego tu dzisiaj jesteście i że robicie coś dobrego. Mam nadzieję, że rozdawane przez was ulotki pomogą rozpropagować akcję, a przez to ocalić zdrowie a nawet życie osób dotkniętych tym nowotworem” – podkreślała wiceprezydent.
„W ramach programu szkoła zorganizowała również konkurs na plakat tematyczny, Młodzieżową Sesję Naukową oraz konkurs wiedzy o czerniaku” – mówi Alicja Karpiel, nauczycielka II LO zaangażowana w organizację happeningu.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Więcej szczegółów oraz materiały informacyjne dotyczące programu „MAM HAKA NA RAKA” dostępne są pod adresem: http://www.mamhakanaraka.pl/bazawiedzy/skora/informacjepodstawowe/4.
***
O „Mam Haka na Raka”
Program „Mam Haka na Raka” jest ogólnopolskim programem skierowanym do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest umiejętne zaangażowanie młodych ludzi w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed Hakowiczami jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej.
W pięciu edycjach programu wzięło udział 3 113 zespołów, czyli 15 705 uczestników. Działalność młodzieży została nagłośniona za pośrednictwem blisko 3 500 publikacji w mediach na łączną wartość ponad 6 mln złotych. Kampanie „Mam Haka na Raka” dotarły do ponad 8 milionów Polaków, a stronę www.mamhakanaraka.pl odwiedziło w tym czasie prawie 2 miliony Internautów. Tylko w V edycji w wykładach edukacyjnych z zakresu profilaktyki nowotworowej uczestniczyło 140 000 Polaków, rozdano 312 000 ulotek, zebrano 113 000 podpisów pod deklaracją „Zachęcę 1 osobę do wykonania badania profilaktycznego”, a blisko 2 400 instytucji zaangażowało się w działania w regionach, m.in. media, lokalne samorządy, eksperci oraz firmy prywatne. Organizatorem programu jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline.
Dotychczas w ramach programu powstało 5 kampanii społecznych: „Wystarczy tak niewiele…” (rak piersi), „Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię” (rak szyjki macicy), „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” (rak prostaty), „Nie wiąż się z papierosem” (rak płuca) oraz „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię” (rak jelita grubego). Informacje o poszczególnych kampaniach można znaleźć w Internecie: www.wystarczytakniewiele.pl, www.zbrobcytologie.pl, www.zbadajprostate.pl, www.niezpapierosem.pl, www.zrobkolonoskopie.pl.
Autor: -
Źródło: Biuro Prasowe
Dodano: 2013-02-18 12:25:58