Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
Nie 10 zł, ale 7,50 miesięcznie od jednej osoby zapłacą mieszkańcy Nowego Sącza, którzy zadeklarowali segregację odpadów. Rada Miasta na wniosek Prezydenta Nowego Sącza uchwaliła nowe stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości w wysokości:
- 13,00 zł., miesięcznie od jednego mieszkańca,
- 7,50 zł., miesięcznie od jednego mieszkańca, lecz nie więcej niż 37,50 zł., miesięcznie od mieszkańców zamieszkujących łącznie daną nieruchomość albo lokal mieszkalny w budynkach wielorodzinnych, jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny.
W związku z obniżeniem stawki opłaty za wywóz odpadów segregowanych z 10 zł na 7,50 mieszkańcy będą proszeni o podpisanie korekty poprzednio złożonej deklaracji. Takiej czynności należy dokonać bez wezwania przez organ podatkowy.
Prezydent miasta, aby uniknąć ponownego wypełniania przez wszystkich mieszkańców deklaracji, zdecydował, że osoby, które zadeklarowały wcześniej selektywną zbiórkę odpadów, przy pierwszej wpłacie w kasie urzędu dostaną do podpisania nowy druk deklaracji tzw. korektę z wypełnionymi danymi i nowymi stawkami opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W podobny sposób korekty będą mogły dokonać osoby, które dotąd deklarowały zbieranie odpadów w sposób nieselektywny, a chcą zmienić swoją dotychczasową decyzję.
Osoby, które zadeklarowały zbieranie odpadów zmieszanych lub składały oświadczenia o niewytwarzaniu odpadów komunalnych nie muszą składać ponownej deklaracji, bo dla nich wysokość opłaty się nie zmieni.
Pozostałe osoby, które z różnych przyczyn nie złożą stosownej korekty deklaracji, a będą segregować odpady, zostaną w drodze prowadzonego postępowania sprawdzającego wezwane do jej złożenia.
Druki deklaracji będą dostępne w budynku ratusza, w zarządach osiedli i na stronie internetowej miasta http://www.nowysacz.pl/gospodarka-odpadami
Poza tym wszyscy, którzy zwrócą się z prośbą o przesłanie druku deklaracji telefonicznie, za pomocą poczty elektronicznej, czy też pisemnie, otrzymają druki drogą listowną lub za pomocą poczty elektronicznej.
Poniżej zamieszczamy nowe stawki:
- opłaty za opróżnienie pojemnika z odpadami komunalnymi powstałymi na nieruchomościach, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne:
1) o pojemności 120 l - w wysokości 14,00 zł;
2) o pojemności 240 l - w wysokości 27,00 zł;
3) o pojemności 1100 l - w wysokości 102,00 zł;
4) o pojemności 2 200 l - w wysokości 204,00 zł;
5) o pojemności 7 000 l - w wysokości 552,00 zł;
6) o pojemności 10 000 l - w wysokości 825,00 zł;
7) o pojemności 12 000 l - w wysokości 960,00 zł;
8) o pojemności 15 000 l - w wysokości 1312,00 zł;
9) o pojemności 16 000 l - w wysokości 1380,00 zł;
10) o pojemności 18 000 l - w wysokości 1515,00 zł;
11) o pojemności 20 000 l - w wysokości 1650,00 zł;
12) o pojemności 30 000 l - w wysokości 2325,00 zł;
13) o pojemności 36 000 l - w wysokości 2730,00 zł;
14) z prasokontenera (odpady sprasowane) za 1 m3 - 150,00 zł.
- opłaty za opróżnienie pojemnika z odpadami komunalnymi powstałymi na nieruchomościach, o których mowa w ust. 1, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny:
1) o pojemności 120 l - w wysokości 8,00 zł;
2) o pojemności 240 l - w wysokości 16,00 zł;
3) o pojemności 1100 l - w wysokości 61,00 zł;
4) o pojemności 2 200 l - w wysokości 120,00 zł;
5) o pojemności 7 000 l - w wysokości 332,00 zł;
6) o pojemności 10 000 l - w wysokości 454,00 zł;
7) o pojemności 12 000 l - w wysokości 528,00 zł;
8) o pojemności 15 000 l - w wysokości 722,00 zł;
9) o pojemności 16 000 l - w wysokości 760,00 zł;
10) o pojemności 18 000 l - w wysokości 833,00 zł;
11) o pojemności 20 000 l - w wysokości 908,00 zł;
12) o pojemności 30 000 l - w wysokości 1278,00 zł;
13) o pojemności 36 000 l - w wysokości 1502,00 zł;
14) z prasokontenera (odpady sprasowane) za 1 m3 - 83,00 zł.
Autor: -
Dodano: 2013-06-18 10:50:25