BIP - Miasto Nowy Sącz Facebook Nowy SączNowy Sącz w serwisie YouTube.com

Miasto Nowy Sącz

Nowy Sącz - dworzec kolejowy Nowy Sącz - panorama Nowy Sącz - Baszta Kowalska Nowy Sącz o zachodzie słońca - panorama Sądecki ratusz - święto narodowe Sądecki ratusz - wiosna Baszta Kowalska z lotu ptaka

Kategoria: Budowa nowego mostu heleńskiego

Zbliża się termin zakończenia budowy

11 maja odbędą się uroczystości związane z otwarciem nowego mostu heleńskiego, a już dzień później będą mogły po nim przyjeżdżać samochody. Na te uroczystości przewidziano wiele atrakcji dla mieszkańców Nowego Sącza.
 


 

- Na moście odbywają się już końcowe prace, takie jak układanie warstwy chodnika, malowanie pasów, ustawianie znaków oraz prace porządkowe – mówi zastępca prezydenta Nowego Sącza Artur Bochenek. – Dokumentacja kończąca inwestycję jest skompletowana. Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu Adam Konicki był już w Wojewódzkim Nadzorze Budowlanym w Krakowie i odbył pierwsze konsultacje związane z odbiorem mostu. 
 

Szczegóły techniczne nowego mostu:
 

Długość każdego z dwóch przęseł (łuków) wynosi 165 m
 

Całkowita długość mostu wynosi 345,40 m
 

Most został posadowiony pośrednio na palach fundamentowych długości 7 m dla przyczółków (1 przyczółek od strony Zamku, 1 przyczółek od strony dzielnicy Helena) oraz 9 m dla filara środkowego
 

Konstrukcja mostu jest konstrukcją łukową z jazdą dołem z sieciowym układem wieszaków tzw. „Network Arch” (zastosowano wieszaki linowe wykonane z lin stalowych o 64 splotach) i z żelbetową płytą pomostu opartą na stalowym ruszcie
 

Zastosowanie konstrukcji „Network Arch” - siatkowego układu wieszaków - ma na celu zmniejszenie przekroju łuków, ich wysokości i szerokości, który to przekrój jest bardziej smukły i w związku z tym stapia się z otoczeniem. Dodatkowo zastosowany układ wieszaków umożliwił zmniejszenie ich średnicy i przełożyło się to na efekt „znikania wieszaków” w otoczeniu. Również dobór koloru konstrukcji łuków i wieszaków - jasny szary - miał na celu „zespolenie” się konstrukcji z otaczającym ją krajobrazem
 

Klasa obiektu mostowego: A - najwyższa według polskiej normy i klasa 150 - najwyższa według normy obciążenia natowskiego STANAG, czyli most przystosowany jest do przejazdu kolumny pojazdów wojskowych o tonażu 40 ton
 

Szerokości użytkowe mostu:
 

- jezdnia drogi głównej na moście - 4 pasy po 3,5 m
 

- jednokierunkowa ścieżka rowerowa z możliwością korzystania przez pieszych szerokości 2,50 m
 

- chodnik dla pieszych szerokości 1,50 m
 

Łączna szerokość mostu wynosi: 25,50 m
 

Do budowy mostu zużyto około 4955 ton stali (zarówno konstrukcyjnej jak i zbrojeniowej) i ok.6366 m3 betonu (na budowę 2 przyczółków, filara środkowego, płyty żelbetowej i kap chodnikowych).
 

 [POBIERZ ZDJĘCIA]
 

 

Autor: Biuro Prasowe UM
Dodano: 2019-04-26 13:56:57