Komisja Infrastruktury i Środowiska
Skład osobowy Komisji:
- Krystyna Witkowska - Przewodnicząca
- Leszek Gieniec
- Jakub Prokopowicz - Wiceprzewodniczący
- Leszek Zegzda
- Krzysztof Ziaja
Zakres pracy Komisji Infrastruktury i Środowiska:
- opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego,
- ocena stanu gospodarki nieruchomościami miejskimi, pod kątem efektywności i gospodarności,
- ocena stanu technicznego ulic, ich odwodnienia oraz organizacji ruchu drogowego,
- ocena stanu zaopatrzenia mieszkańców w wodę, energię elektryczną, energię cieplną i gaz,
- ocena lokalnego transportu zbiorowego, pod kątem zaspokajania potrzeb mieszkańców,
- ocena gospodarki zasobami komunalnymi, w tym funkcjonowanie:
a) targowisk i hal targowych,
b) cmentarzy komunalnych,
c) parkingów oraz innych służących zaspokajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców,
- wnioskowanie, opiniowanie, kontrola i ocena realizacji budowlanych inwestycji miejskich,
- opiniowanie zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawienia na okres dłuższy niż 3 lata,
- ocena stanu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych w tym: budownictwa komunalnego, socjalnego,
- opiniowanie zasad gospodarki oraz zasad przydziału i najmu lokali mieszkalnych, użytkowych stanowiących własność gminy,
- opiniowanie nazewnictwa ulic oraz obiektów,
- utrzymanie czystości i porządku na terenie miasta:
- opiniowanie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta,
- górne stawki opłat za odbiór odpadów komunalnych i wywóz nieczystości ciekłych,
- dotowanie wykonania przyłączy kanalizacyjnych,
- selektywne zbieranie i odbieranie odpadów komunalnych,
- budowa, utrzymanie i eksploatacja instalacji i urządzeń do odzysku i unieszkodliwiania odpadów,
- usuwanie odpadów zawierających azbest,
- zaopatrzenie w wodę mieszkańców miasta:
- budowa wodociągów,
- taryfy za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków,
- regulamin zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,
- oczyszczalnie ścieków,
- kanalizacja sanitarna, deszczowa i ogólnospławna,
- regulacja rzek i potoków oraz ich ochrona,
- ochrona powietrza atmosferycznego,
- ochrona przed hałasem,
- ochrona przyrody,
- zapobieganie osuwiskom oraz likwidacja skutków osuwisk,
- ochrona zwierząt,
- gospodarka leśna w lasach komunalnych oraz nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
- opiniowanie zasadności tworzenia i przystępowania do spółek, spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
- opiniowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami i wydzielania na ten cel majątku gminy,
- opracowywanie poprawek do projektu budżetu na rok następny i przekazanie ich do Komisji Finansów Publicznych,
- opiniowanie projektu budżetu miasta i sprawozdania z wykonania budżetu w zakresie objętym działaniem Komisji,
- opracowywanie wniosków do Prezydenta w zakresie objętym działaniem Komisji,
- rozpatrywanie i opiniowanie bieżących spraw i wniosków z zakresu działania Komisji,
- współpraca z Zarządami Osiedli w zakresie działania Komisji.
Plan pracy Komisji Infrastruktury i Środowiska na rok 2020:
- Opiniowanie projektów uchwał kierowanych do Komisji - na bieżąco.
- Opiniowanie wniosków przedkładanych do Komisji przez Wydziały Urzędu Miasta Nowego Sącza - na bieżąco.
- Opiniowanie spraw z zakresu planowania przestrzennego - na bieżąco.
- Opiniowanie nazewnictwa ulic, placów oraz obiektów - na bieżąco.
- Rozpatrywanie i opiniowanie bieżących spraw i wniosków mieszkańców z zakresu działania Komisji - na bieżąco.
- Współpraca z Zarządami Osiedli w zakresie działania Komisji - na bieżąco.
- Informacja WIOŚ o stanie środowiska na terenie miasta Nowego Sącza - luty/marzec.
- Informacja dot. działań podejmowanych w zakresie obniżenia zanieczyszczenia powietrza na terenie miasta Nowego Sącza - luty/marzec.
- Informacja nt. gospodarki odpadami na terenie miasta Nowego Sącza - marzec/kwiecień.
- Informacja nt. działalności NOVA sp. z o.o. - marzec/kwiecień.
- Informacja nt. remontów dróg i inwestycji drogowych planowanych na rok 2020. Informacja dot. działalności w zakresie inwestycji komunalnych i pozyskiwania funduszy zewnętrznych - kwiecień/maj.
- Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta za rok 2019 w obszarze dot. zakresu działania Komisji oraz Raportu o Stanie Miasta za rok 2019 - maj.
- Informacja dot. gospodarki nieruchomościami pozostającymi w zasobach miasta. Informacja dot. gospodarki zasobami mieszkań komunalnych - czerwiec/lipiec.
- Informacja na temat osuwisk i działań Miasta w tym zakresie - lipiec.
- Informacja nt. działalności Sądeckiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. Informacja nt. działalności Sądeckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. - wrzesień/październik.
- Informacja nt. działalności Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. - październik/listopad.
- Zaopiniowanie projektu „Budżetu miasta Nowego Sącza na rok 2021” w zakresie dot. działania Komisji - listopad/grudzień.