
Komisja Statutowo-Prawna
Skład osobowy Komisji:
- Maciej Prostko - Przewodniczący
- Krzysztof Głuc
- Grzegorz Ledziński
- Krystyna Witkowska - Wiceprzewodnicząca
Zakres pracy Komisji Statutowo-Prawnej
- opracowywanie Statutu Miasta oraz zmian w Statucie we współpracy z innymi Komisjami,
- opracowywanie Statutów Osiedli oraz zmian w tych Statutach,
- dostosowywanie Statutu Miasta do obowiązujących przepisów prawnych, poprzez sporządzenie i przedłożenie Radzie Miasta stosownego projektu uchwały,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących wewnętrznej organizacji Rady oraz innych dotyczących jej działalności,
- przedkładanie Radzie Miasta pisemnych opinii w sprawie interpretacji zapisów Statutu Miasta,
- przedkładanie Radzie Miasta pisemnych opinii w sprawie interpretacji zapisów Statutów Osiedli,
- nadzór nad prawidłową realizacją postanowień Statutu Miasta,
- opracowywanie wniosków do Prezydenta w zakresie objętym działaniem Komisji,
- rozpatrywanie i opiniowanie bieżących spraw i wniosków z zakresu działania Komisji.
Plan pracy Komisji Statutowo-Prawnej na 2021 rok:
- Opracowanie planu pracy Komisji Statutowo-Prawnej na 2021 rok.
- Przygotowanie projektu uchwały w sprawie trybu uchwalania i zmiany Statutu Miasta Nowego Sącza – II kwartał.
- Opracowanie projektów uchwał dotyczących zakresu pracy Komisji Statutowo-Prawnej – na bieżąco.
- Opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów uchwał przekazanych przez Przewodniczącego Rady Miasta – na bieżąco.
- Współpraca z Biurem Radców Prawnych Urzędu Miasta Nowego Sącza.
- Współpraca ze stałymi Komisjami Rady Miasta Nowego Sącza.
- Analiza Statutu Miasta Nowego Sącza pod kątem ewentualnych zmian – II kwartał.