Rynek 22, I piętro
Godziny urzędowania:
poniedziałek: 9:00-17:00
wtorek-piątek: 7:30-15:30
Dyrektor Wydziału: Mirosław Świst
tel: 18 44-86-774
Do zakresu działania Wydziału w szczególności należy prowadzenie kontroli wewnętrznej, w tym kontroli zarządczej w komórkach organizacyjnych Urzędu oraz w miejskich jednostkach organizacyjnych, kontrole w komórkach organizacyjnych Urzędu oraz jednostkach organizacyjnych Miasta w zakresie realizacji zadań merytorycznych, przestrzegania KPA oraz innych przepisów prawa, a na podstawie zarządzeń Prezydenta Miasta przeprowadzanie kontroli doraźnych.
Wydział prowadzi Książkę Kontroli oraz udziela pomocy instytucjom (osobom) przeprowadzającym kontrole zewnętrzne. Ponadto, zajmuje się sprawami związanymi z analizą oraz publikacją w BIP oświadczeń majątkowych składanych przez osoby zobowiązane do ich złożenia Prezydentowi Miasta Nowego Sącza. Do zakresu działania Wydziału należy również wdrażanie nowych i nadzór nad obowiązującymi w jednostce systemami bezpieczeństwa fizycznego, jak i teleinformatycznego oraz monitorowanie systemów teleinformatycznych i środowiska ich pracy pod kątem wydajności i pojemności, w celu zapobieżenia wystąpienia ewentualnych zagrożeń.
Do zadań Wydziału należą również sprawy związane z załatwianiem skarg, wniosków i uwag wnoszonych przez obywateli, dotyczących funkcjonowania Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Miasta, w tym prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu, prowadzenie spraw związanych z rejestracją i koordynacją rozpatrywania petycji kierowanych do Prezydenta Miasta.
W skład Wydziału wchodzą:
Do zadań Referatu Kontroli Finansowej należy:
Pracownicy Referatu:
Małgorzata Barszcz |
tel. 18 44 86 774 |
Edyta Bednarek | tel. 18 44 86 799 |
Ewa Korzym | tel. 18 44 86 799 |
Jadwiga Wolsza | tel. 18 44 86 799 |
Marta Mirek | tel. 18 44 86 776 |
Mateusz Woźniak | tel. 18 44 86 776 |
Agata Karwan Marcin Gajos Bożena Wojtarowicz Małgorzata Załubska |
tel. 18 44 86 793 tel. 18 44 86 793 tel. 18 44 86 607 tel. 18 44 86 607 |
Do zadań Referatu Organizacyjno-Prawnego należy:
opracowywanie okresowych planów kontroli w układzie przedmiotowo-podmiotowym według tematów i komórek funkcjonujących w Urzędzie Miasta oraz jednostkach organizacyjnych Miasta i przedkładanie ich każdorazowo do akceptacji Prezydentowi Miasta,
w ramach ogólnego nadzoru nad realizacją, określonych uchwałą budżetową, dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów budżetu jednostki samorządu terytorialnego, badanie i ocena działalności jednostki oraz poszczególnych jej służb i komórek organizacyjnych w wytypowanych dziedzinach, dokonywanie z punktu widzenia kryteriów sprawności organizacji, celowości, gospodarności, rzetelności i legalności w celu likwidacji niekorzystnych zjawisk w bieżącej oraz zapobieganie ich powstawaniu w przyszłej działalności,
kontrolowanie kompletowania dokumentacji i gromadzenia dowodów niezbędnych do ustalenia zasadności zastosowania trybów weryfikacji wcześniej wydanych decyzji,
kontrolowanie czynności materialno-technicznych i auto-kontrolnych podejmowanych przez organ w przypadku wpływających odwołań od decyzji wydanych przez Prezydenta Miasta Nowy Sącz,
kontrolowanie prawidłowości oraz terminowości wydawania decyzji administracyjnych,
nadzór i kontrola przestrzegania prawa pracy, w tym przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
koordynowanie zadań związanych z prowadzeniem sprawozdawczości w zakresie działań Wydziału,
prowadzenie Książki Kontroli oraz publikowanie w BIP stosownych stanowisk/efektów kontroli (zewnętrznych),
koordynacja i realizacja zadań związanych z wymogami systemu kontroli zarządczej, oraz zapewnienie przestrzegania w komórkach jednostkach organizacyjnych Urzędu zasad prowadzenia kontroli zarządczej,
rozpatrywanie skarg, wniosków oraz petycji kierowanych do Urzędu Miasta Nowego Sącza, publikacja petycji w BIP,
prowadzenie Centralnego Rejestru Skarg i Wniosków Urzędu Miasta Nowego Sącza,
prowadzenie Rejestru Petycji Urzędu Miasta Nowego Sącza,
analiza oraz publikacja w BIP oświadczeń majątkowych składanych przez osoby zobowiązane do ich złożenia do Prezydentowi Miasta Nowego Sącza na podstawie ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym i ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych,
prowadzenie kontroli wewnętrznych w przedmiocie ochrony obiektów Urzędu Miasta oraz ścisła współpraca z innymi jednostkami w zakresie wdrażania i opiniowania nowych rozwiązań w tym obszarze.
Pracownicy Referatu:
Aleksandra Śliwa |
tel. 18 44 86 792 |
Stanisław Hyclak | tel. 18 44 86 794 |
Piotr Niezabitowski |
Copyright © 2002-2023 Urząd Miasta Nowego Sącza