Wydział Komunalnej Obsługi Miasta
Katalog usług
Rynek 3, I piętro
Godziny pracy wydziału:
poniedziałek: 9:00-17.00
wtorek-piątek: 7:30-15:30
telefon centrala: 18 444 21 66
fax: 18 415 65 64
Dyrektor Wydziału: Magdalena Zychowicz
Samodzielne stanowisko ds obsługi administracyjnej:
Iwona Klimczak - tel. 18 415 65 56
Ogrodnik Miejski:
Ewa Klimek - tel. 18 415 65 60
Stanowisko ds. rozliczania energii:
Anna Olszak-Piętka - tel. 18 415 65 72
Referat Komunalny
Kierownik Referatu:
Marek Kościsz - tel. 18 415 65 59
Stanowisko ds. gospodarki wodnej i utrzymania infrastruktury komunalnej:
Dorota Bielska - tel. 18 415 65 74
Stanowisko ds. utrzymania infrastruktury komunalnej (cmentarze, miejsca pamięci narodowej):
Ewa Kałużny - tel. 18 415 65 58
Stanowisko ds. opieki nad zwierzętami bezdomnymi i zapobiegania bezdomności zwierząt:
Tomasz Kustra - tel. 18 415 65 57
Stanowisko ds. gospodarki odpadami komunalnymi:
Agnieszka Michalik - tel. 18 415 65 75
Stanowisko ds. gospodarki odpadami komunalnymi:
Agnieszka Więcławek- tel. 18 415 65 77
Stanowisko ds. gospodarki odpadami komunalnymi:
Maria Witowska - tel. 18 415 65 70
Do zakresu działania Wydziału Komunalnej Obsługi Miasta w szczególności należy:
- utrzymanie terenów zielonych, w tym parków, ogrodnictwa miejskiego;
- utrzymanie urządzeń i obiektów infrastruktury komunalnej oraz obiektów małej architektury;
- zachowanie czystości i odśnieżanie części miasta;
- organizowanie prac społecznie użytecznych osobom skazanym wyrokiem sądu;
- nadzorowanie usługi zarządzania cmentarzami komunalnymi oraz współpraca w zakresie utrzymania cmentarzy i grobów wojennych;
- wydawanie decyzji zezwalającej na sprowadzanie zwłok i szczątków z zagranicy w celu ich pochowania;
- nadzorowanie obsługi sieci kanalizacji deszczowej miasta Nowego Sącza oraz jej administrowanie;
- organizacja i nadzór obsługi miejskich tablic ogłoszeniowych;
- organizacja poboru opłaty targowej;
- organizacja i nadzór usługi zarządzania miejskim placem targowym;
- realizacja programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi, wolno żyjącymi (dzikimi) oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt domowych;
- sprawy dotyczące zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psów rasy uznawanej za agresywną;
- współpraca z zarządami ogródków działkowych;
- edukacja obywatelska wynikająca z zakresu działań Wydziału;
- prowadzenie kampanii informacyjnych i edukacyjnych z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi;
- współpraca z podmiotami sektora pozarządowego związana z realizacją zadań publicznych z obszaru działań Wydziału;
- prowadzenie czynności związanych z zapotrzebowaniem na energię elektryczną, w tym dystrybucji i sprzedaży energii dla Urzędu Miasta, kontrola i nadzór nad umowami oraz nowymi punktami poboru energii, rozliczanie zużytej energii elektrycznej na potrzeby: oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej, obiektów i urządzeń Urzędu Miasta;
- nadzór nad stanem chodników na terenach miejskich z wyłączeniem pasów drogowych;
- gospodarowanie odpadami komunalnymi w zakresie organizacji i nadzoru odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zagospodarowania tych odpadów;
- zarządzanie terenami, które nie zostały powierzone innym podmiotom, a jednocześnie stanowią własność miasta;
- prowadzenie bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) dla jednostki administracji publicznej (JAP);
- weryfikowanie w BDO sprawozdania podmiotów odbierających i zbierających odpady komunalne w tym punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
- przygotowywanie w BDO rocznego sprawozdania Prezydenta Miasta Nowego Sącza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w tym kontrolowanie podmiotów wpisanych do rejestru.