Rynek 1 (Ratusz), II piętro, pokoje nr 22, 25, 26
Godziny przyjęć:
poniedziałek 9:00 – 17:00
wtorek - piątek: 7:30-15:30
Dyrektor Wydziału - Mirosława Nykaza, telefon: 18 44 86 507
Do zakresu działania Wydziału Księgowego należy obsługa finansowo-księgowa urzędu w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych wydatków, niepodatkowych dochodów urzędu oraz Skarbu Państwa, a także projektów współfinansowanych środkami zewnętrznymi, sum depozytowych i pozostałych zadań finansowo wyodrębnionych. Zadania wydziału obejmują także rozliczenia publiczno-prawne Płatnika między innymi z tytułu: wynagrodzeń, świadczeń, diet oraz rozliczenia Podatnika podatku od towarów i usług.
Do zadań wspólnych referatów należy w szczególności:
1) sporządzanie dowodów księgowych, w tym zbiorczych dowodów;
2) sporządzanie jednostkowych sprawozdań z dochodów urzędu oraz Skarbu Państwa i wydatków urzędu oraz zestawień pomocniczych w zakresie:
3) terminowe regulowanie zobowiązań wobec dostawców oraz wykonawców robót i usług w formie bezgotówkowej;
4) prowadzenie inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji;
5) sporządzanie przy współpracy wydziałów merytorycznych informacji o zaległościach w regulowaniu należności i zobowiązań przedsiębiorców wobec miasta;
6) współpraca przy opracowaniu wystąpień o wydanie interpretacji podatkowych;
7) sporządzanie danych dla potrzeb udzielenia informacji publicznej;
8) przygotowywanie do archiwizowania i przekazywanie do archiwum dowodów księgowych i dokumentacji finansowo – księgowej z zachowaniem zasad i procedur szczególnych oraz bieżąca współpraca z archiwum zakładowym;
9) opracowywanie zasad polityki rachunkowości, w tym w szczególności w zakresie: sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych, zakładowego planu kont, inwentaryzacji, instrukcji kasowej, rozliczeń podatku VAT;
W skład wydziału wchodzą:
Rynek 1 (Ratusz), II piętro, pokój nr 25
Do zadań referatu należy:
1) prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z zasadami ustawy o rachunkowości:
2) prowadzenie ewidencji dla planu finansowego wydatków, w tym wydatków współfinansowanych środkami zewnętrznymi lub finansowo wyodrębnionymi, w szczegółowości określonej Budżetem24;
3) segregowanie i dekretacja dowodów księgowych zgodnie z zasadami ustaw o rachunkowości i o finansach publicznych;
4) kontrola formalno–rachunkowa w ramach kontroli wstępnej dowodów księgowych dotyczących wydatków w ramach projektów współfinansowanych środkami zewnętrznymi, ich dekretacja w zakresie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej zgodnie ze szczegółowością Budżetu24, a także wymogami umowy o dofinansowanie;
5) kontrola formalno–rachunkowa w ramach kontroli wstępnej dowodów księgowych dotyczących wydatków finansowanych z funduszy celowych, ich dekretacja w zakresie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej zgodnie ze szczegółowością Budżetu24 oraz kontrola wykorzystania środków planu finansowego funduszu celowego;
6) bieżąca analiza obrotów i sald na rachunkach bankowych: wydatków, wydatków niewygasających, sum depozytowych (wadiów i gwarancji), ZFŚS, innych wydatków finansowo wyodrębnionych oraz wydatków współfinansowanych środkami zewnętrznymi;
7) rozliczanie sum depozytowych oraz sporządzanie przelewów z rachunków bankowych sum depozytowych (wadiów i gwarancji) oraz funduszy celowych w oparciu o dyspozycje innych wydziałów;
8) prowadzenie rozrachunków i rozliczeń w zakresie określonym w pkt 1;
9) prowadzenie rejestru not księgowych;
10) prowadzenie ewidencji pozabilansowej zabezpieczeń bankowych i gwarancji ubezpieczeniowych dla umów, a także ich zwalnianie zgodnie z dyspozycjami wydziałów;
11) kontrola i weryfikacja, przedkładanych przez wydziały realizujące projekty: sprawozdań, wniosków o płatność, raportów i innych dokumentów finansowych wymaganych przez Instytucje Wdrażające/ Pośredniczące/ Zarządzające, w części finansowej, pod względem zgodności z ewidencją księgową oraz umową o realizację projektu;
12) bieżąca współpraca z bankiem obsługującym rachunki bankowe pozostające w dyspozycji wydziału;
13) administrowanie uprawnieniami bankowymi pracowników wydziału;
14) akceptacja przelewów bankowych w ramach wykonywania dyspozycji środkami z wykorzystaniem oprogramowania banku obsługującego rachunki bankowe urzędu, zgodnie z przydzielonymi uprawnieniami;
15) kasowa obsługa urzędu.
Kierownik referatu:
Renata Liśkiewicz | tel. 18 44 86 573 |
Pracownicy:
Monika Bogdańska | tel. 18 44 86 554 |
Marzena Rabińska | tel. 18 44 86 554 |
Monika Gołąb | tel. 18 44 86 573 |
W ramach wydziału funkcjonują następujące kasy:
Rynek 1, parter, pokój nr 5
Godziny przyjęć
poniedziałek: 9:00-16:00
wtorek-piątek: 7:30-14:30
Pracownicy:
Małgorzata Jawor | tel. 18 44 86 541 |
ul. Wyspiańskiego 22 (parter)
Godziny przyjęć:
poniedziałek: 9:15-16:45
wtorek-piątek: 7:45-15:15
Pracownicy:
Irena Drożdż | tel. 18 47 37 158 |
Rynek 1 (Ratusz), II piętro, pokój nr 26
Do zadań referatu należy:
Pracownicy:
Katarzyna Wójtowicz | tel. 18 44 86 502 |
Magdalena Dzieślewska | tel. 18 44 86 562 |
Sławomir Suski | tel. 18 44 86 562 |
Natalia Czoch | tel. 18 44 86 556 |
Ewa Zaczyk-Łopuch | tel. 18 44 86 509 |
Agnieszka Matiaszek | tel. 18 44 86 504 |
Rynek 1 (Ratusz), II piętro, pokój nr 22
Do zadań referatu należy:
Kierownik referatu:
Anna Dziczek | tel. 18 44 86 589 |
Pracownicy:
Anna Zemła | tel. 18 44 86 512 |
Iwona Szczecina - Farun | tel. 18 44 86 512 |
Copyright © 2002-2023 Urząd Miasta Nowego Sącza