
Komisja Zdrowia i Polityki Społecznej
Skład osobowy Komisji:
- Leszek Gieniec - Przewodniczący
- Mieczysław Kaczwiński - Wiceprzewodniczący
- Ilona Orzeł - Wiceprzewodnicząca
- Artur Czernecki
Zakres pracy Komisji Zdrowia i Polityki Społecznej:
- funkcjonowanie i finansowanie jednostek organizacyjnych miasta działających w obszarze polityki społecznej.
- funkcjonowanie i dofinansowanie organizacji i stowarzyszeń działających w zakresie polityki społecznej.
- przeciwdziałanie alkoholizmowi, narkomanii i innym patologiom społecznym (w tym opiniowanie Gminnego Programu Profilaktyki i Przeciwdziałania Alkoholizmowi).
- sprawy inwestycji z zakresu działania Komisji.
- ocena sytuacji materialnej i mieszkaniowej rodzin na terenie miasta.
- inicjatywy dotyczące poprawy sytuacji rodzin.
- sprawy związane z zaspokajaniem potrzeb mieszkaniowych mieszkańców miasta.
- współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze polityki społecznej.
- opiniowanie projektów uchwał mających bezpośredni wpływ na sytuację materialną rodzin.
- współpraca z organizacjami i instytucjami ogólnopolskimi działającymi na rzecz rodziny.
- zgłaszanie inicjatyw dot. ograniczania zjawiska bezrobocia i tworzenia nowych miejsc pracy.
- współpraca z organizacjami pracodawców, organizacjami pracobiorców oraz samorządem gospodarczy
- wspieranie drobnej przedsiębiorczości w zakresie tworzenia nowych miejsc pracy.
- opiniowanie zmian organizacyjnych jednostek i komórek realizujących zadania z zakresu objętego działaniem Komisji.
- opiniowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami i wydzielania na ten cel majątku, jeżeli dotyczą zakresu działania Komisji.
- opracowywanie wniosków do Prezydenta w zakresie objętym działaniem Komisji.
- rozpatrywanie i opiniowanie bieżących spraw i wniosków z zakresu działania Komisji.
Plan pracy Komisji Zdrowia i Polityki Społecznej na rok 2025:
- Zaopiniowanie projektu „Budżetu miasta Nowego Sącza na rok 2026” - w zakresie dot. działania Komisji.
- Sprawozdanie z realizacji Programu Nowosądecka Karta Rodziny.
- Sprawozdanie z realizacji Programu 800+.
- Współpraca z Dyrekcją Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Dyrekcją Wydziału Zdrowia i Pomocy Społecznej UM.
- Współdziałanie z Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Przyjęcie sprawozdań z realizacji programów realizowanych w obszarach działań komisji za 2024 r.:
- Programu promocji i zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy dla miasta Nowego Sącza.
- Raportu z wykonania Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
- Sprawozdania z działań podejmowanych przez miasto Nowy Sącz na rzecz Osób Niepełnosprawnych.
- Sprawozdania z działalności i realizacji wydatków budżetowych za rok 2024 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Sączu, Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2021-2024.
- Sprawozdania z realizacji zadań ujętych w Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych miasta Nowego Sącza na lata 2023- 2025 za rok 2024.
- Zaopiniowanie „Sprawozdania z wykonania budżetu Miasta za rok 2024”.
- Opiniowanie projektów uchwał z zakresu ochrony zdrowia i pomocy społecznej.
- Opiniowanie zmian budżetowych z zakresu ochrony zdrowia i polityki społecznej.
- Zaopiniowanie projektu uchwały dotyczącej Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2025.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego działającymi w obszarze ochrony zdrowia, przeciwdziałania alkoholizmowi i opieki społecznej.
- Współpraca z istniejącymi świetlicami środowiskowymi działającymi na terenie osiedli- spotkanie z prowadzącymi świetlice i organem nadzoru
- Współpraca ze szkołami prowadzącymi klasy integracyjne.
- Współpraca ze Środowiskowym Domem Samopomocy.
- Współpraca z Małopolskim Ośrodkiem Adopcyjno-Opiekuńczym i Rodzinnymi Domami Dziecka.